ادامه جنگ سپاه پاسداران با پژاك

دوشنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۸۶

سپاه پاسداران امروز بار ديگر مناطق مرزی كردستان عراق را توپباران كرد
نخست وزير عراق توپباران کردستان توسط ایران رامحکوم کرد

سپاه پاسداران در ادامه توپباران مناطق مرزي كردستان عراق، صبح امروز دوشنبه 27 اوت بار ديگر روستاهاي سورگه له، شناوه، برده قيسي، ماره دو و ئاوري در شهرستان پشدر را توپباران كرد. بر اثر اين توپباران، مردم اين مناطق خانه و كاشان شان را ترك كرده و به مناطق امن پناه برده اند. از تلفات انساني اين حملات هنوز گزارشي منتشر نشده است. اما در اثر اين توپباران آتش مهيبي در باغات برپا شده و خسارت فراواني به روستاييان منطقه وارد آمده است.

آقاي آزاد حسن، يكي از مسئولين ناحيه ژاراوا به رسانه ي PUK گفته است نيروهاي ايراني به بهانه ي حضور نيروهاي پژاك (حزب زندگي آزاد كردستان) اين مناطق را توپباران كرده است.
گفتني است حسين احمد قائم يك مقام مسئول ناحيه پشدر پيش تر گفته بود ايران به بهانه ي نيروهاي پ.ك.ك اين مناظق مرزي را گلوله باران كرده در حالي كه در اين مناطق پ.ك.ك حصور ندارد و تنها دامپروران و كشاورزان عادي زندگي مي كنند.

در تحولي تازه و در حالي كه وزير امور خارجه تركيه ديروز اعلام كرده بود كه ترکیه از حمله نيروهاي ایران به اقلیم کردستان حمایت مي كند، نوري المالكي نخست وزير عراق ضمن محكوم كردن توپباران اخير مناطق مرزي كردستان عراق توسط سپاه پاسداران، گفته است كه ” اجازه نخواهیم داد کشورهای ترکیه و ایران سرافرازی و سربلندی کشور عراق را نادیده بگیرند.”
آقاي مالكي گفته است براي حل مسائل مذكور از راه حل ديپلماسي استفاده خواهد كرد. وي اظهار داشت مواضع خود را توسط وزارت خارجه عراق به اطلاع کشورهای ایران و ترکیه خواهیم رساند.
همچنين معاون رييس جمهور عراق نيز حملات توپخانه اي ايران را محكوم كرد. طارق هاشمي گفته است در اين راستا هيچ بهانه اي قابل قبول نيست.
اما در يكي از سايت هاي خبري كردستان عراق خواندم كه آقاي مالكي در سفر خودش به تركيه در 7 اوت در ديدار با همتاي خودش، بر مبارزه با پ . ك . ك تاكيد كرده بود!!!
پيش تر مقامات ايراني و تركيه هم ديدار هايي داشته بودند و بر سر حمله به مواضع ناراضيان كرد در كوهستان هاي قنديل به توافق رسيده بودند.
همين آقاي طارق الهاشمي هم چند روز پيش در جريان ديدار با اقاي عبدالله گل گفته بود كه عراق اجازه نخواهد داد از خاك عراق براي عمليات عليه كشورهاي همسايه استفاده بشود.