مهرداد لهراسبی به سختی بیمار است

یکشنبه، آذر ۲۰، ۱۳۸۴

چند وقت پيش چند سطری در مورد مهرداد لهراسبی، یکی از دو بازمانده ی حوادث خونین کوی دانشگاه در زندان رجايي شهر نوشتم و توضيح دادم که چطوری بعد از یک ماه مرخصی دوباره به زندان منتقل شده و در اونجا بهش چه گذشته. حالا او به سختی بیمار شده و باید برای درمان دردهاش از زندان بیرون بيايد و روی تخت بیمارستان بخوابد. اما برای او 200 ميليون تومان وثیقه صادر شده، و تازه او باید پيشاپيش تمامی هزینه های درمانش را به بیمارستان خارج از زندان بپردازد. اما مهرداد تلفنی به من گفت که خانواده اش توان پرداخت این وثیقه را ندارند. او از همه مردم درخواست کرد بهش کمک کنند تا بیاید به مرخصی تا بتواند برود بخوابد روی تخت بیمارستان. گفته پاهاش درد می کند، کمرش درد می کند، گوارشش مشکل دارد، اعصابش داغان است و کم کم دارند دیوانه اش مي کنند.
من یک خبر در موردش تنطيم کردم که شاید تا حدودی حساسیت ها را برانگيزاند:


::. مهرداد لهراسبی به سختی بیمار است

در یک تماس تلفنی از زندان رجایی شهر کرج مهرداد لهراسبی خبر داده است که از بیماری های داخلی در رنج است، درد پاهایش امانش را بریده اما بهداری زندان به وضعیت وخيم جسمی اش رسیدگی نکرده و فقط به تجویز قرص های روانگردان اقدام مي کند.
مسئولان زندان به وي گفته اند که برای بستری شدن و معالجه در بیمارستان مي بايست علاوه بر سپردن 200 ميليون تومان وثیقه به دادگاه، پيشاپيش تمامی هزینه های معالجه اش را نيز به بیمارستان مربوطه بپردازد تا مجوز مرخصي استعلاجي اش صادر شود.
مهرداد لهراسبی (که به همراه عباس دلدار دو بازمانده ی پرونده ی حوادث خونین کوي دانشگاه تهران در تيرماه سال 1378 در زندان مي باشند) گفته است که توان توديع وثیقه تعیین شده از سوی قاضی ناظر بر زندان را ندارد.
او که تاکنون بيش از 6 سال است که در زندان بسر مي برد برای بهره مندی از مرخصی استعلاجی از مدافعان حقوق بشر در ایران و جهان تقاضای کمک کرده است.

با وجود انتقال گروهی از زندانيان سياسي از زندان رجايي شهر کرج به زندان اوين در هفته ی گذشته، اما مهرداد لهراسبي به همراه امير ساران، بهروز جاويد تهراني و چندين زنداني سياسي ديگر همچنان در کنار زندانيان جرايم غير سیاسی همچون قتل و جنايت و دزدي و شرارت در فضاي آلوده به مواد مخدر و سوء قصد ِ جانی نگهداري مي شود.