چند خبر از زندانيان سياسي در زندان اوين و رجايي شهر کرج

پنجشنبه، آذر ۱۰، ۱۳۸۴

ابهام در خصوص حکم پرونده طبرزدي

در پی صدور حکم 16 سال زندان تعزیری و 10 سال محرومیت از حقوق شهروندی و اجتماعی از سوی دادگاه انقلاب برای حشمت طبرزدی؛ روزنامه نگار و فعال سیاسی مخالف رژیم جمهوری اسلامی و عدم ابلاغ رسمی تایید حکم در دادگاه تجدید نظر به رسانه های ارتباط جمعی رسمی کشور، اخباری مبنی بر اعمال نفوذ "هاشمی رفسنجانی" کاندیدای نهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری در دادگاه انقلاب برای تبدیل آن حکم به حکم سنگین تری از جمله "اعدام" منتشر شده است.

حشمت الله طبرزدی در یک تماس تلفنی با خانواده ی خود با تایید شنیدن این اخبار هولناک گفته است از آنجایی که او به عنوان یکی از اولین منتقدان سرسخت رفسنجانی، در نشریه ی "پیام دانشجو" اقدام به افشاگری در خصوص دزدی ها و زدوبندها و سوء استفاده های مالی خانواده ی رفسنجانی کرده بود، بعید نیست شخص آقای رفسنجانی بخواهد با اعمال نفوذ در پرونده ی وی، حکم 16 سال زندان و محرومیت از حقوق اجتماعی را شدت ببخشد و خود (که از همینک می پندارد رییس جمهور آینده نظام خواهد شد) نیز به پشتیبانی از اجرای آن حکم سنگین اقدام کند.

گفتنی است در پی افشاگری طبرزدی در خصوص باغ های پسته و زد و بند ها و سوء استفاده های کلان اقتصادی خانواده رفسنجانی و همچنین افشاگری وی در مورد اختلاس 123 میلیار تومانی "رفیق دوست" و وابستگانش در نشریه پر تیراژ "پیام دانشجو"، "رفیق دوست" و "مافیای اقتصادی" وابسته به وی از طریق "شیخ محمد یزدی"؛ رییس وقت قوه قضاییه بر علیه حشمت الله طبرزدی وارد کارزار قضایی شد. در این کارزار قضایی که با پشتیبانی های آشکار و پنهان "لاریجاني" وزیر وقت ارشاد و معاون مطبوعاتی وی؛ "میر سلیم" صورت گرفت، نشریه ی پیام دانشجو که مبدل به منتقد جدی و سرسخت دولت رفسنجانی شده بود، در شعبه ی 36 دادگاه انقلاب به ریاست "قاضی سعیدی" و تحت نفوذ "محمد یزدی"؛ رییس وقت قوه قضاییه جمهوری اسلامی، توقیف گردید.

حشمت الله طبرزدی در تماس تلفنی با خارج از زندان ابراز عقیده کرده است که؛ هاشمی رفسنجانی به دلیل برخورداری از حس کینه و نفرت و همچنین بهره مندی از نفوذ "سنتی" در دستگاه قضایی کشور (همچون اعمال نفوذ در ماجرای دادگاه آقای عبدالله نوری) خواهان تبدیل حکم وی به حکم سنگین تری همچون "اعدام" شده است.



انتقال بهروز جاوید تهرانی از زندان اوین به دادگاه

همچنین بر اساس گزارش های رسیده از زندان اوین، چند زندانی سیاسی بند 350 آن زندان، بهروز جاوید تهرانی را که چند روز پیش توسط نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، در محوطه ی داخلی زندان دیده اند.

این زندانیان خبر داده اند که جاوید تهرانی از بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات به دادگاه برده شده بود.

گفتنی است بهروز جاوید تهرانی همچنان در سلول انفرادی بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات نگهداری می شود و از ارتباط تلفنی با خانواده و بستگان خود محروم است.

دستگاه قضایی رژیم جمهوری اسلامی تاکنون نسبت به بازداشت غیر قانونی جاوید تهرانی واکنشی از خود نشان نداده است.



انتقال دکتر فرزاد حمیدی و مهرداد لهراسبی به بند 6 در زندان رجایی شهر کرج

در پی درگیری های مکرر زندانیان عادی در زندان رجایی شهر کرج و سوء قصد شبانه چند روز پیش یک مجرم خطرناک به جان دکتر فرزاد حمیدی؛ عضو زندانی جبهه دمکراتیک ایران، چهار نفر از زندانیان سیاسی آن زندان از بند 13 به بند 6 منتقل شدند.

بر اساس گزارش رسیده از زندان رجایی شهر کرج، دکتر فرزاد حمیدی، مهرداد لهراسبی، ارژنگ داوودی و جعفر اقدامی به دستور "علی محمدی"؛ ریاست زندان، به بند 6 منتقل شده اند.

گفتنی است با وجود این جابجایی، زندانیان سیاسی در آن زندان همچنان در کنار سایر زندانیان عادی و مجرمان خطرناک و در شرایط بهداشتی و امنیتی بدی نگهداری می شوند.
همچنین این زندانیان نسبت به اعطای مرخصی از سوی ریاست زندان به سوء قصد کننده به "دکتر فرزاد حميدی" به "علی محمدی" معترض شده اند.

بینا داراب زند و امیر ساران؛ دو زندانی سیاسی مخالف رژیم جمهوري اسلامی نیز در بند 4 زندان رجایی شهر کرج و در کنار مجرمان خطرناک نگهداری می شوند.